اکنون که ضرورت بهرهگیری از همهی ظرفیتها و منابع آموزش و پرورش برای تعمیم فعالیتها و اهداف پرورشی بیش از پیش آشکار شده است، در این یادداشت به چگونگی ایفای نقش تربیتی معلم میپردازیم. اگر قرار بود معلم به «کار تربیتی» بپردازد، یک امر تفکیکی تلقی میشد. یعنی پس از فراغت از کار آموزش، مقداری هم برای کار پرورشی وقت صرف میکرد. این روش از یک طرف منجر به تلقی دوگانه از تعلیم و تربیت میشد و از طرفی دیگر به معنی بیهدف و بیآرمان بودن فعالیتهای آموزشی بود.
افتتاح دفتر كانون تربيت اسلامي در استان فارس خبرنگار زمزمه : مراسم افتتاح دفتر كانون تربيت اسلامي در استان فارس در ساعت ۱۸ روز يكشنبه ۲۲/۸/۱۳۹۰ با حضور جمع كثيري از فرهنگيان در سالن اجتماعات احمدبن موسي ( شاهچراغ) در شهرستان شيراز برگزار شد در ابتداي مراسم آقاي حكمت آرا گزارشي از فعاليت ها […]
به گزارش روابط عمومي و كميته خبري دفتر نماينده ولي فقيه در مازندران آيت الله طبرسي در ديدار با اعضاء كانون تربيت اسلامي استان مازندران گفت: تربيت بايد ريشه اي باشد و ما بايد برنامه مدوّني داشته باشيم و كار تربيت دكان داري نيست. اين كار ريشه و مايه مي خواهد. نماينده ولي فقيه در […]
دو معلم جوان دهه هفتادي تصميم گرفتند خاطرات جذاب معلمها را به صورت صوتي و تصويري جمع آوري كنند تا يك دورهمي مجازي برايشان شكل بدهند و هم خاطرات خوب و مفيد معلمها را به گوش خانوادهها برسانند
وزير آموزش و پرورش در راستاي اجرا سند تحول بنيادين طي دستورالعملي طرح توسعه ورزش فرهنگيان، با اولويت زنان را جهت اجرا به استانها ابلاغ كرد.

در شرايطي كه برخي از دولتمردان و نمايندگان، دغدغه تصويب راه حلهاي پيشنهادي اروپا نظير « CFT» بي تابشان كرده است و حتي كساني وقيحانه اظهار داشته اند كه اگر اين لايحه تصويب نشود خطر سقوط، اركان نظام اسلامي را تهديد مي كند! در اين شرايط تعدادي از نمايندگان مجلس كه نگران حل مشكلات مردم و در پي راهكارهاي داخلي هستند؛ چند ماهي است كه منادي صداي معلمان در خانه ملت شدهاند و با ارائه بستهاي پيشنهادي و اميدواركننده، تلاش مي كنند تا گرهي از كار فرهنگيان بگشايند و تحولي در معيشت معلم و رفع محدوديت هاي مالي آموزش و پرورش پديد آورند.
مدیرکل دفتر تربیتبدنی آموزش و پرورش از تخصیص 1200 ساعت موظف به معلمان متخصص تربیتبدنی در کانونهای حرکات اصلاحی و پایش 40 درصد از دانشآموزان پایه ششم در سال جاری خبر داد.
رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت گفت: دخالت بیش از اندازه در حیطه اختیار مدرسه، مدیر و معلم، از مشق شب گرفته تا برنامه امتحانی به معنی به گوشه راندن مدرسه، تحمیل فشار و سلب اختیار از متولیان امور آموزشی و تربیتی مدرسه است.
فرهنگ، ريشه است و همچنان كه ريشه در درخت، نقش حياتي بلكه حياتيترين نقش را دارد، در افراد و اجتماع نيز علت و عامل پيدايش انگيزهها و فعاليتها و رويكردها، فرهنگ است.