۱-  واگذاري مدارس اجاره اي به مسئولين ادارات (خراسان رضوي). مديركل وجهه و توانمندي استان را ندارد.

۲-  وزارت آموزش و پرورش در هيات دولت برجسته و شاخص نيست.

۳-  از وزارتخانه پيام ، مطالب و مسائل جديدي به جامعه و فرهنگيان ارائه نمي­شود.

۴- در پيش دبستاني مسائل قرآني و ديني ديده نميشود و بعضا فرهنگ غربي رواج دارد. مانند اجراي سند ۲۰۳۰

۵- معاونت پرورشي با اينكه نامش هست اما اثرات آن كم رنگ شده است.

۶- در استان كهگيلويه و بويراحمد نظارت بر مسائل آموزشي، ضعيف است

۷- رفاهيات فرهنگيان تعطيل شده است.

۸- بي انگيزگي و بي رمقي بر معلمان سايه انداخته است.

۹- سطح مديريت در اداره كل و ادارات آموزش و پرورش استان مازندران پايين و ضعيف است.

۱۰- در استان مازندران عملكرد آموزشي افت كرده است بويژه در رتبه كنكور بعضي گروه ها

۱۱- وجود ادارات عريض و طويل در بعضي از مناطق استان مازندران كه دانش آموز حداقلي دارد مانند بلده- لاريجان- دودانگه- چهاردانگه

۱۲- طرح خريد خدمات آموزشي كه بدون هرگونه آموزش از سوي موسسات آموزشي غيردولتي طي قرداد به مدارس دولتي در مناطق محروم اعزام مي شوند چه سرانجامي پيدا خواهد كرد.

۱۳- به تربيت ديني دانش آموزان بيشتر توجه شود.

۱۴- تغيير مكرر كتب درسي بدون پيش زمينه هاي لازم و توزيع بعد از موعد آن

 

۱۵- هماهنگي حجم كتاب ها با ساعات درس هفتگي در بعضي از دروس مانند فيزيك پايه يازدهم و دوازدهم، تعليمات ديني پايه دوازدهم و آموزش برمبناي حفظ كردن تا فهميدن و كاربردي (هرچند اقداماتي شده است)

۱۶- حذف تاثيرات نمرات و معدل دروس دبيرستاني در كنكور (فقط ده درصد مثبت) با وجود مصاحبه هاي وزير محترم و ساير مسئولين در مورد حذف كنكور و بحث آموزشگاه هاي كنكوري

۱۷- فضاهاي آموزشي، شهريه ها، ثبت نام، هدايت تحصيلي و… دچار بي برنامگي و همچنان مشكل ساز است.

۱۸- پررنگ بودن اثر قدرت فرا آموزش و پرورشي در انتصاب مديران مياني اجرايي، حاكميت آ.پ را تضعيف كرده است.

۱۹- هدايت تحصيلي در عمل خاصيت خود را از دست داده و سهم رشته­هاي فني و حرفه­اي كاهش پيدا كرده است درصورتي كه براي آينده كشور لازم است.

۲۰- بخشي از مديران اختيارات خود را در غير وظايف ذاتي بكار مي برند.

۲۱- كمك هاي مردمي در اخذ و مهم تر از آن در مصرف، فاقد انضباط هدف مند است.

۲۲- سند تحول هنوز در لفافه است و به زبان اجرا و عمل برگردانده نشده است.                                                                                                                          .

۲۳ – پيمانكاران آموزشي امروز و فرداي آ.پ را تهديد مي كنند و نيروهاي بي كيفيت فردا و پس فردا به آ.پ تحميل خواهند شد و بلايي مانند نيروهاي نهضت را تكرار خواهد كرد.

۲۴- نشست و برخاست خودخواسته و دگرخواسته وزير محترم با برخي جريانات و چهره در بدنه اثر دارد.

۲۵- صداي واحدي از ستاد آ.پ به گوش نمي­رسد و لازم است از تعداد وزرا كاسته و به معاونين افزوده شود.

پنجم آبان ۹۷

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی کانون تربیت اسلامی